İnfluencer ve Sosyal Medya Yöneticileri İçin Muhasebe Programı
Influencer ve sosyal medya yöneticilerinin vergi mükellefi olmaları bir yana kendi muhasebelerini tutmaları gerçekten çok önemlidir.
Aslında influencer'ler ve freelancer'ler için gelir gider takibi yapmak çoğu zaman bir işletmeninkinden daha zordur. Influencer'lerin çoğunun muhasebe departmanı hatta muhasebecisi dahi olmadığı için tüm gelir giderle kendisi uğraşmak zorunda kalır. Mali müşavir sadece resmi muhasebe işleriyle uğraşırken ön muhasebe yükü influencer'in kendisine kalır.
Gelir gider takibi o kadar önemli mi?
Gelir gider takibi en küçük işletmeden en büyük işletmeye, freelancer'den tek başına çalışan bir influencer'e kadar aynı önemdedir. Gelir gider takibi yapmak, bütçe büyüklüğünden bağımsız olarak, takip edilen işlerin gerçekten kârlı mı olduğunu yoksa ilgili işletmeyi/kişiliyi zarara mı sürüklediğini gösterecek olan tek veridir.
Bazen yaptığımız işlerden kazandığımız ücretleri tamamen kâr olarak görürüz ki bu aslında zarar ettiğimiz gerçeğini gizler. Bir aylık kasamızdan çıkan elektrik, yol, yemek gibi temel ihtiyaçları veya vergilerimiz ve kiralarımız gibi tüm gider kalemlerini doğru hesaplarsak o aylık toplam giderimizi net olarak görürüz. O ay kasamıza giren ödemeleri de işlediğimizde net kârımızı görmüş oluruz. Bunu ancak düzenli olarak yaptığımızda hangi ay ne kadar kazanmış olduğumuzu gerçek anlamda hesaplamış oluruz. Diğer türlü kasamıza giren her para yani ciromuz bizi yanıltabilir. Örneğin bir ay 20.000 TL'lik fatura kesip sadece bulunduğumuz aylardaki temel giderleri hesap edip kârda olduğumuzu düşünebiliriz. Fakat sonraki aylarda ödeyeceğimiz stopaj, gelir vergisi gibi vergiler kestiğimiz faturaların kârını tamamen sıfırlayabilir ve yalnızca finansal verileri takip ettiğimizde önümüzdeki aylarda gerçekten kâr mı yoksa zarar mı edeceğimizi net bir şekilde görebiliriz. Unutmayın; büyük ya da küçük firmaların iflas etmesinin temel nedenleri arasında gelir-gider dengesizliği yatmaktadır.
Müşteri hesaplarının takibi
Büyük firmalar için muhasebe departmanlarının temel işi cari hesap takibi, yani müşterilerin bakiyelerini düzenli olarak takip etmektir. Çünkü vadesi geçen alacaklarımızı zamanında tahsil edemezsek bu durum bizi zarara sürükler. Bir influencer veya sosyal medya yöneticisi tüm müşterilerin bakiyelerini kendisi takip etmek zorunda kalır. Bu ise yoğun iş temposunun yanında ek iş yükü oluşturur. Müşteri ya da danışan sayısı arttıkça bu takip de zorlaşır. Ayrıca hatalı hesaplar da güven kayıplarına yol açar. b2bNet tam da bu anlamda influencer'ler ve sosyal medya yöneticileri için gerçek bir çözüm sunar. Müşterilerinizi b2bNet içine kaydettikten sonra onlara davet linki gönderip b2bNet'e dahil edebilirsiniz. Böylece müşterileriniz sadece kendi hesaplarının takibini yapabilirler. Müşterilerinize, çalıştığınız markalara sürekli hesap ekstresi gönderme derdiyle uğraşmaz, kendi hesap hareketlerini, müşterilerinizin kendilerinin yapmasına imkan sağlarsınız. Hatta müşterilerinizden sipariş alabilir, online tahsilat yapabilirsiniz. Müşteriniz veya danışanınız siz yetki verdiğiniz sürece kendi faturalarını ve ödemelerini detaylı olarak sizin sisteminiz içinden inceleyebilir. Bu da hem sizin iş yükünüzü azaltır hem de müşterinize güven verir.
Teklif yönetimi
Influencer'ler için teklif yönetimi de çok önemlidir. Hizmetlerine, müşterilerine ve yaptıkları işlere göre verdikleri teklifler değişebilir, bu durumda da geçmişe bakarak verdikleri teklifleri kontrol etmeleri ve danışanlarına, müşterilerine doğru bilgi vermeleri gerekir. Müşterilerinize ve danışanlarınıza verdiğiniz teklifleri bir yerlere not alıp daha sonra bulmakta zorluk çekiyorsanız, b2bNet size bu konuda da yardımcı olacak. Müşterilerinize teklifler oluşturabilir ve bu teklifleri e-postalarına gönderebilirsiniz. Teklifleri farklı kategori ve etiketlerle kaydedebilir, böylelikle istediğiniz zaman bu teklifleri rahatlıkla bulabilirsiniz.
Ayrıca teklifler üzerinde değişiklik yapabilir ve teklif durumlarını da değiştirebilirsiniz. Teklifler onaylanırsa isterseniz müşterinize ilgili teklifi faturalandırabilir böylelikle müşterinizi borçlandırabilirsiniz.
Otomatik tekrarlanan hizmetler
Özellikle sosyal medya danışmanları, danışanlarıyla aylık veya haftalık olarak anlaşabilir ve otomatik olarak hizmet bedeli talep edebilirler. b2bNet, otomatik tekrarlayan faturalarla her hafta, her ay veya her yıl düzenli olarak bir görev oluşturarak müşterileri otomatik olarak borçlandırabilir. Böylece influencer ve sosyal medya yöneticilerinin işi biraz daha hafiflemiş olur.
Eğer siz de influencer ya da sosyal medya danışmanlığı yapıyorsanız b2bNet'i 14 gün boyunca ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.